Zdroj: Moje máma. Největší přešlapy vysokoškoláků

17. 8. 2021 | Studentský život

přešlapy vysokoškolákůStudium na univerzitě není jednoduché, ale nad některými omyly studentů zůstává rozum stát. A ty si zvládnul maturitu? – tak zněla otázka na diskuzním fóru Reddit, kde se američtí vysokoškolští pedagogové podělili o své zážitky se studenty, jejichž neznalost byla do nebe volající. Přinášíme vám výběr těch největších studentských přešlapů.

1. „Jeden z mých studentů odevzdal bibliografii výzkumné práce, která jako zdroj několikrát uvedla ‚moje máma‘.“

2. „Studentka napsala práci o příčinách čarodějnických procesů v Salemu. Postavila se na stranu žalobců, protože ‚viděla nějaké divné věci,‘ a zcela zjevně nepochopila zadání.“

3. „Jednou jsem strávil hodinu tím, že jsem studentovi vysvětloval, že sudé číslo je dělitelné dvěma.“

4. „Student odevzdal jednostránkovou esej plnou naprosté hatmatilky. Připomínalo to proud vědomí pískomila na LSD. Poté, co za práci dostal F, měla tato osoba tu drzost nakráčet ke mně do kabinetu a žádat, abych jí známku odůvodnil. Poté, co jsme společně ten slovní odpad prošli, student se mi pokusil říct, že jsem akorát nepochopil jeho styl psaní, protože angličtina není můj rodný jazyk.“

5. „Jeden student se zapojil do diskuze o knize Pán much s příspěvkem: ‚Líbilo se mi, jak zachránili všechny ty mouchy. To byla moje oblíbená část.‘ Pokud jste tu knihu četli, asi si dokážete představit, jak to na mě zapůsobilo.“

6. „Jednou jsem učil dvojčata, sestry, které odevzdaly úplně stejné eseje. Obě byly přímo zkopírované z Googlu a obě obdržely stejný počet bodů – nula.“

7. „Měl jsem studenta, který se pokusil použít Microsoft Word k odeslání e-mailu.“

8. „Jeden z mých studentů do seminární práce napsal spoustu smajlíků.“

9. „Studentka přišla do mé kanceláře týden po závěrečných zkouškách a zeptala se mě, proč předmět neudělala. Pro kontext: Tato studentka za celý semestr nevypracovala jediný úkol – a ani si nedošla napsat závěrečnou zkoušku.“

10. „Učil jsem první ročník náboženství, a probírali jsme příběh Adama a Evy. Řekl jsem třídě, že můj kolega jednou zažertoval, když řekl, že Adam absolvoval císařský řez, protože nebyl při vědomí, když mu Bůh odebral žebro a vytvořil Evu. Třída se tomu zasmála, ale jeden student zvedl ruku a zcela vážně se zeptal, proč se všichni smějí. Měl totiž za to, že mužům díky tomuto biblickému okamžiku jednou za život dorůstají žebra.“

11. „Měl jsem studenta, který mi bez skrupulí oznámil, že nebude prezentovat svou práci v přidělený den, protože prezentaci neudělal a půjde na řadu až další den.“

12. „Jedna z mých studentek mi řekla, že ona a celá její rodina skutečně věří, že mikrovlnky mutují DNA jídla (což nedělají) a že zmutovanou DNA je nebezpečné jíst (což by nebylo). Nedokázal jsem si pomoct a na její omyl ji upozornil.“

13. „Měl jsem studenta, který ve své prezentaci napsal, že sufražetky ‚poškodily americkou strukturu rodiny‘ a že ‚feminismus odvrátil ženy od jejich přirozeně poslušné povahy‘.“

14. „Student na magistru nevěděl, jak převést vteřiny na minuty.“

Zdroj: Buzzfeed

Další články k tématu

Sedm tipů, jak se učit o Vánocích

Vánoce jsou svátky klidu a pohody. Pro vysokoškoláky, které hned na začátku ledna čeká zkouška, jsou ale často tou poslední možnou dobou, kdy se na ni mohou připravit. Jenže cukroví a bramborového salátu je hodně, zatímco motivace a disciplíny málo. Jak tedy zvládnout učení i slavení? Stačí když si efektivně rozvrhnete čas a naučíte se […]

číst více

12 typů studentů, které potkáte na vysoké škole

Každý student je jiný, přesto i na vysoké škole potkáte určité typy lidí, kteří nechybí v žádném školním kolektivu. A dost možná do jedné z následujících skupin spadáte i vy sami. Aktivista Vždycky za něco bojuje: spravedlnost, lásku, celosvětový mír… nebo prostě jen za to, aby na vaší fakultě konečně opravili ty rozbité záchodky. Je výřečný a […]

číst více

Co stojí za neúspěšností vysokoškoláků?

Až 60 procent studentů bakalářských oborů nedokončí studium. Na pětiletých magisterských oborech a navazujícím magisterském studiu činní úmrtnost 40, respektive 30 procent. Alarmujícími statistikami se zabývali odborníci na konferenci platformy Vzdělávání 21 Univerzity Karlovy. Nejvíc nedokončených studií zaznamenávají umělecké obory a informační a komunikační technologie. Naopak nejmenší „úmrtnost“ mají medicína a psychologie. „Důvody jsou zřejmé. […]

číst více