Univerzita studentům nabídne kurzy štěstí. Reaguje na rostoucí počet sebevražd
Za poslední tři roky zemřelo na University of Bristol 12 studentů. U většiny z nich šlo o sebevraždu. Část veřejnosti univerzitu kritizuje, že psychickému stavu studentů nevěnuje dostatek pozornosti. V reakci na to škola uvedla, že od příštího roku nabídne předmět zaměřený na štěstí a jak jej v životě dosáhnout.
Bude se jednat o dvanáctitýdenní kurz, za který absolventi získají plnohodnotné kredity nutné k úspěšnému ukončení studia. Cílem předmětu bude naučit studenty najít psychickou rovnováhu; jeho součástí budou kromě přednášek i praktické úkoly. V rámci přednášek budou studenti diskutovat o tom, zda je míra štěstí u jednotlivce genetickým předpokladem, jak štěstí ovlivňuje mysl a jakou roli hraje štěstí v kulturním prostředí.
V praktické části kurzu si studenti například budou muset vybrat jedno ze sedmi cvičení a po týdnu reflektovat, jaký mělo cvičení efekt na jejich psychický stav. Mezi těmito cvičení bude třeba delší spánek, meditace, vyjadřování vděčnosti za lidi a věci v jejich životě či konání dobrých skutků.
Předmět bude vyučovat profesor psychologie Bruce Hood. ,,Očekáváme, že si předmět zapíší stovky studentů nejen z fakulty psychologie, ale napříč všemi obory,’’ uvedl Hood. Profesor je nadšený, že se univerzita rozhodla předmět nabízet a udělovat za něj kredity, což bude studenty motivovat věnovat předmětu větší pozornost, než kdyby nebyl hodnocený.
University of Bristol se při navrhování předmětu inspirovala na americké Yale University, kde se na kurzy zaměřené na kvalitu života přihlásila čtvrtina studentů psychologické fakulty a další desítky tisíc studentů různého zaměření se kurzu účastnilo online.
Aktuální přehled studia pro rok 2024/2025:
Nevíte, co studovat? Za 5 minut to zjistíte! Spustit test
Zdroje: The Independent, Seznam Zpravy
Další články k tématu
Pětinu učitelů trápí fyzické vyčerpání
Dvacet procent učitelů se potýká s fyzickým vyčerpáním a šest procent splňuje podmínky pro diagnostiku syndromu vyhoření. Vyplývá to z výzkum Národního institutu SYRI, kterého se zúčastnilo 1768 vyučujících, z toho dvě třetiny tvořily žen. Jako nejčastější příčiny stresu vnímají učitelé problémové jednání studentů, přílišnou pracovní zátěž, přemíru administrativy a náročnou komunikaci s rodiči. Jejich spokojenost ovlivňuje rovněž vedení […]
číst víceAplikace, která zlepší duševní pohodu teenagerů. Na vývoji se podílí MUNI
Za zkratkou ASP se skrývá mezinárodní projekt Augmented Social Play, tedy vylepšená sociální hra. Projekt koordiuje tým z Filozofické fakulty a Fakulty informatiky Masarykovy univerzity v Brně. Jeho cílem je do čtyř let za rozpočet sedm milionů eur vytvořit aplikaci, která vylepší duševní pohodu dospívajících. „Vylepšená sociální hra“ má podobu imerzivního divadla, které vtáhne celou třídu […]
číst více