ÚIV vydal další publikaci o českém školství v mezinárodním kontextu
Ústav pro informace ve vzdělávání (ÚIV) vydal svou již osmou ročenku s názvem České školství v mezinárodním srovnání. Zahrnuty jsou zde nejen nejvýraznější indikátory z ročenky školství OECD Education at a Glance, ale také údaje pouze za Českou republiku i jejich interpretaci.
Kniha sleduje nejdůležitější indikátory spojené se vzdělaností obyvatelstva a financováním oblasti vzdělávání. Kromě toho přináší řadu statistických dat týkajících se toho, kolik lidí ukončuje vzdělávání v jednotlivých věkových skupinách či jaká je úspěšnost absolventů sekundárního a terciárního vzdělávání při vstupu na trh práce. Jedna z kapitol se úžeji zaměřuje také na školní prostředí a organizaci škol a nechybí zde například ani údaje o odměňování učitelů, o počtech žáků na učitele nebo o velikosti tříd. V letošním vydání publikace je velká pozornost věnována rovněž aktuální otázce studentských půjček a dalších forem podpory studentům či otázce vzdělávání dospělých.
Všechny údaje uvedené v knize vycházejí z dat sebraných ve školním roce 2007/08, resp. za kalendářní rok 2008, není-li uvedeno jinak. Údaje o finančních výdajích vycházejí z roku 2007.
Aktuální přehled studia pro rok 2024/2025:
Nevíte, co studovat? Za 5 minut to zjistíte! Spustit test
Zdroj: tisková zpráva ÚIV
Další články k tématu
Průzkum UPOL: Filozofové chtějí podnikat, nejvyšší plat chtějí medici
Každý čtvrtý student Univerzity Palackého v Olomouci chce po absolvování podnikat. Vyplývá to z průzkumu, kterého se zúčastnilo přes 1500 respondentů. Do podnikání se nejčastěji chtějí pustit studenti z filozofické fakulty a fakulty tělesné kultury. Nejvyšší nástupní plat pak chtějí studenti lékařské fakulty. Zájem o podnikání oproti roku 2012 narostl o pět procent. Nejvíc studentů chce ale stále […]
číst více