Pět rad pro mladé podnikavce: Jak být vidět on-line?

15. 2. 2023 | Studentský život

Studentské podnikání
Většina podniků zanikne během prvního roku existence, proto se vyplatí vědět, jak postupovat, aby se i váš podnik nezařadil mezi ty neúspěšné. Podnikání nutně neznamená, že vedete vlastní firmu. Týká se to i freelancerů a vlastně všech, kteří mají nějaký nápad nebo nabízí službu, se kterými chtějí na trhu uspět. A to bez internetu nejde. Takže jak být vidět on-line?

Aby vás našel vyhledavač

SEO neboli optimalizace pro vyhledavače je v dnešní době základem úspěšného podnikání. V praxi to zjednodušeně znamená, že na vašich stránkách používáte specifická klíčová slova nebo fráze a odkazy. Ty přispívají k tomu, aby se váš web umísťoval na předních pozicích ve vyhledavači. SEO je tak trochu umění, a navíc se neustále vyvíjí. Pár základů můžete zvládnout sami, třeba zjistit, které slovo nejčastěji lidé vyhledávají v souvislosti s vaším oborem podnikání. Nicméně pokud máte rozpočet, vyplatí se investovat do služeb odborníka na SEO.

Ošklivý web neprodává

Vaše webová stránka by měla vypadat tak, aby z ní návštěvník hned po rozkliknutí nechtěl utéct. Může být nápaditá, ale vždy by měla být dostatečně přehledná. Chybět by neměly informace o vás, nabízených službách, ukázky předchozí práce nebo reference a samozřejmě kontakt na vás.

Stejně jako u SEO platí, že na vývoj stránky nemusíte být sami. Pokud si nevíte rady, nebojte se obrátit na webové designéry anebo se podívejte, jak to dělají jiní, úspěšnější podnikatelé. Aktuálně frčí minimalismus, milionem kategorií a přeplácaným designem tak u návštěvníků příliš nepochodíte.

Lidé mají rádi příběhy

Ačkoliv by se mohlo zdát, že blogování je dávno mrtvé, minimálně u podnikání tomu tak není. Blogování a SEO ve skutečnosti kráčí ruku v ruce. Čím víc obsahu nabídnete, tím víc pozornosti to přiláká. Pokud na svých stránkách tedy nemáte sekci blog, měli byste zvážit její založení.

V případě, že sami nejste literárně zdatní, můžete si najmout copywritery, kteří vám napíšou příspěvek na relevantní téma. Vedle blogů můžete vytvářet také vlogy – tedy video blogy – anebo kombinovat obojí.

Bez kontaktů neprorazíte

Slovo networking se ve světě podnikání skloňuje často z dobrého důvodu. Samotný nápad totiž nestačí, musíte mít i podpůrnou síť. V dnešní době nemusíte navazovat kontakty s lidmi osobně, stačí zabrouzdat na sociální sítě. Stránkou, kde se podnikatelé a další pracovníci často sdružují, je LinkedIn. Oslovovat lidi ale můžete i přes další sociální sítě. Tam vám s propagací můžou pomoct již zavedené podniky nebo osobnosti – třeba výměnou za váš produkt.

Značka není jen obrázek

Značka je jedním z nejdůležitějších komponentů podnikání. A není to jenom pouhý obrázek. Je to jméno, reputace, kvalita … prostě něco, co si každý bude neodmyslitelně spojovat s vaším nápadem. Důležitá je jednoznačnost. Značka by měla být taková, aby i náhodný návštěvník vašeho webu okamžitě pochopil, co přesně nabízíte. Pokud po načtení webu člověk nedokáže říct, na co se zaměřujete a co od vás může očekávat, radši půjde o web dál.

Vymyslet vlastní značku není vždy jednoduché, a i když to není jen o obrázku, tak i grafická stránka je důležitá. Opět však platí, že existují odborníci, kteří vám s tím pomůžou.

Zdroj: College Cures

Další články k tématu

Univerzita Palackého v Olomouci hledá nový podnikatelský nápad

Vědeckotechnický park Univerzity Palackého v Olomouci (VTP UP) letos pořádá už 15. ročník soutěže Podnikavá hlava. Soutěž je určená pro podnikavé studenty univerzity, ale zúčastnit se mohou i začínající a zkušení podnikatelé z řad veřejnosti, kteří nepodnikají déle než jeden rok a bydlí v Olomouckém kraji. Cílem soutěže je pomoct s rozjezdem podnikání a navázáním kontaktu s investory. „Z dotazníkového […]

číst více

Vidíte se jako budoucí podnikatel? Pak studujte na Newton University

NEWTON University připravuje své studenty na skutečný svět businessu. Ať už se vidí jako úspěšní manažeři nebo mají vizi vlastního podniku. Jako jediná škola se zaměřuje na podporu a rozvoj budoucích podnikatelů, kteří mají touhu převést své nápady do úspěšných podnikatelských projektů. Tato vysoká škola nabízí širokou škálu zdrojů, programů a podpůrných služeb, které studentům […]

číst více