Vysoké školy a sociální sítě
Brno vede
Na Facebooku má svůj profil snad každá česká vysoká škola. Uhodnete, která z nich má nejvíce fanoušků? Brněnská Masarykova univerzita – její stránku „lajkuje“ 13 494 lidí. Největší česká vysoká škola – Univerzita Karlova v Praze – má na téměř o tisíc fanoušků méně. Facebook využívají vysoké školy zejména k méně oficiální komunikaci se studenty a veřejností. Postují hlavně informace o různých akcích, soutěžích či novinkách. Jejich stránky jsou veřejné, může se na ně podívat kdokoliv a kdokoliv se k nim také může přidat.
Sehnat výpisky, pomoct s bakalářkou
Vedle těchto oficiálních profilů jsou na Facebooku také skupiny jednotlivých oborů či fakult, dokonce i celých škol. Přístup do nich je většinou na pozvání, není tedy přístupný všem. Mezi veřejné, komukoliv přístupné skupiny patří například skupina VŠE v Praze nebo Univerzity Jana Amose Komenského. Na těchto skupinách si hlavně pomáhají studenti navzájem – sdílí výpisky z hodin, pomáhají si vzájemně s výzkumy k závěrečným pracím, informují se o neformálních setkáních a událostech.
Dozvíte se i to, co vědět nechcete
V poslední době se hlavně na Facebooku rozrostla všechna možná „Přiznání“, které má už snad každá škola. Studenti (ale i vyučující) tam mohou anonymně psát různé stížnosti, přání či příhody, které s akademickou půdou souvisí. Nutno podotknout, že s těmito zábavnými stránkami už nemají univerzity samotné nic společného. Jsou většinou, stejně jako oborové skupiny, iniciovány studenty. První Přiznání si na Facebooku založila ČVUT, stránka má v současnosti téměř 17 tisíc fanoušků. Nejvíce fanoušků na svých Přiznání má, stejně jako u škol samotných, Masarykova univerzita – jejich počet už přesáhl 18 tisíc.
A co Twitter?
Twitter používají vysoké školy o poznání méně než Facebook. Většina škol a některé fakulty svůj Twitter sice mají, ale málokterá z nich jej aktivně užívá. Aktivní na Twitteru jsou zejména soukromé školy, například Metropolitní univerzita (@univerzitaMUP), ale i některé školy veřejné (Ostravská univerzita, @Ostravska_Uni). Pokud Twitter užívají, informují přes něj hlavně o zajímavých událostech, které se pro studenty chystají. Co se „univerzitních“ hashtagů týče, samozřejmě existují. Je však těžké je jednoznačně určit, neboť jeden hashtag má obvykle více významů (#uk může znamenat Univerzitu Karlovu, ale i anglickou zkratku pro Velkou Británii). Mezi ty téměř nezaměnitelné patří #cvut, #bakalarka či #majales.
Sociální sítě jsou tedy oblíbeným komunikačním kanálem nejen studentů, ale i jejich alma mater. Dozvíte se tam povětšinou o všem, co najdete i na webových stránkách školy, ale k tomu sociální sítě přidají něco navíc, ať už v podobě fotografií či polooficiálních událostí. Podívejte se na facebookový nebo twitterový účet své fakulty. Možná zjistíte, že pro studenty pořádá mnohem více akcí, než jste mysleli.
Aktuální přehled studia pro rok 2024/2025:
Nevíte, co studovat? Za 5 minut to zjistíte! Spustit test
Zdroj fotografií: sxc.hu
Další články k tématu
Stále máte čas! Které školy ještě berou přihlášky?
Březnem to neskončilo. I v dubnu se můžete stále hlásit na některé veřejné vysoké školy. U vybraných fakult a oborů pak přihlášky můžete posílat ještě i v květnu a červnu. Mendelova univerzita v Brně – Fakulta regionálního rozvoje a mezinárodních studií přijímá přihlášky do 30. dubna, Provozně ekonomická fakulta na některé obory až do 13. června Policejní […]
číst více