Speciál O OBORECH: Multimédia v ekonomické praxi
Náplň studia
„Multimédia v ekonomické praxi“ je bakalářský obor, který studentům umožňuje zvolit si užší specializaci podle vlastního zájmu. Cílem studia je získat schopnost kreativně navrhnout a realizovat různé multimediální produkty (grafika, video, foto, web) pro potřeby konkrétního firemního sdělení. Po skončení studia by měl být absolvent plně vybaven do praxe, může ale pokračovat i v jiném navazujícím magisterském oboru informatického či ekonomického zaměření.
Předměty
Všichni studenti musí absolvovat předměty společné pro celou fakultu, kam patří např. právo, ekonomie, matematika, statistika, finance a cizí jazyky. Studenti oboru dále povinně absolvují předměty zaměřené na dějiny umění, fotografii, zvuk, audiovizuální komunikaci, webový design, 2D a 3D grafiku, autorské právo či prezentační dovednosti. Studenti mají také možnost vybírat z celé řady volitelných předmětů doplňujících odbornou kvalifikaci a zabývajících se např. účetnictvím, marketingem, databázemi, sociologií či rétorikou. Praxe v multimediální laboratoři je samozřejmou součástí výuky.
Kde se dá studovat
Obor s názvem „Multimédia v ekonomické praxi je otevřen pouze na Fakultě informatiky a statistiky Vysoké školy ekonomické v Praze. Podobně zaměřených oborů najdete na českých vysokých školách více. Žádný se však nezaměřuje na propojení multimédií a ekonomického nadhledu, který umožní absolventům snazší orientaci v profesním životě.
Západočeská univerzita v Plzni nabízí obor Multimediální design (Ústav umění a designu), Univerzita Hradec Králové obor Grafická tvorba – multimédia (Pedagogická fakulta), České vysoké učení technické v Praze nabízí obory Web a multimédia a Multimediální technika (Fakulta elektrotechnická), Vysoké učení technické v Brně nabízí obory Výtvarné umění – video – multimedia – performance (Fakulta výtvarných umění) a Počítačová grafika a multimédia a Web a multimédia (Fakulta informačních technologií). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně nabízí obor Multimédia a design (Fakulta multimediálních komunikací) a Slezská univerzita v Opavě obor Multimediální techniky (Filozoficko-přírodovědecká fakulta)
Uplatnění absolventů
Absolvent se může uplatnit v celém řetězci vzniku multimediálního produktu od managementu, marketingu a PR až po odborné profese, jako grafik, hodnotitel zakázek, webmaster, projektový manažer, multimediální žurnalista, editor, zvukař či tvůrce uživatelských rozhraní.
Přijímací řízení
Přijímací zkouška sestává z testů z matematiky středoškolské úrovně a cizího jazyka. Úspěšní uchazeči budou dále pozváni na pohovor zaměřený na motivaci ke studiu. Předpokládaný počet přijatých uchazečů je 60.
Den otevřených dveří
Den otevřených dveří na Fakultě informatiky a statistiky proběhne již 5. února 2011 od 9:30.
Více informací
Aktuální přehled studia pro rok 2024/2025:
Nevíte, co studovat? Za 5 minut to zjistíte! Spustit test
Zdroj fotografií: gmlvse.rajce.idnes.cz, stock.xchng
Další články k tématu
Univerzity jedou na vlnách podcastů
Kdo dnes nedělá podcast jako by v on-line světě neexistoval. A vědí to i české univerzity a jejich studenti i studentské spolky, které si do těch svých zvou zajímavé osobnosti, nebo jimi představují život na vysoké škole. České vysoké učení technické Jedničky a nuly Podcast o tom, jak informační technologie ovlivňují svět kolem nás. Odpovídají […]
číst víceStále máte čas! Které školy ještě berou přihlášky?
Březnem to neskončilo. I v dubnu se můžete stále hlásit na některé veřejné vysoké školy. U vybraných fakult a oborů pak přihlášky můžete posílat ještě i v květnu a červnu. Mendelova univerzita v Brně – Fakulta regionálního rozvoje a mezinárodních studií přijímá přihlášky do 30. dubna, Provozně ekonomická fakulta na některé obory až do 13. června Policejní […]
číst více