Univerzita boduje se svými spoty na YouTube

7. 3. 2013 | Tiskové zprávy

Na prvním místě emoce
V klipu se objevují nejen záběry z různých prostor univerzity, ale také z mnoha významných kulturních, společenských a sportovních událostí, které jsou s Olomoucí neodmyslitelně spjaty. Osobitý ráz snímku dává také to, že byl celý natáčen technikou POV (point of view, subjektivní pohled). „Všechny problémy při natáčení byly v podstatě spojené s helmou, na které byla připevněná zrcadlovka. S ní dostávala například jízda na kole nových rozměrů a stávala se adrenalinovým sportem,“ říká student filmové vědy a autor klipu Marek Partyš. Teprve pár týdnů před dokončením klipu se rozhodl navíc spot obohatit o tzv. voiceover, tedy průvodní slovo.

„Voiceover zde funguje jako stmelující složka, v podstatě propojuje vizuál a dává klipu další významový kód. A co víc, podařilo se nám pro jeho namluvení přesvědčit jednoho z neobsazovanějších herců, Kryštofa Hádka,“ dodává Partyš. Velmi kladně hodnotí spot i Marek Prchal, redaktor portálu Mediář.cz a držitel několika prestižních reklamních ocenění: „Koukal jsem na to a asi jsem se zamiloval. Je to skvělý spot. Bez legrace, jsem dojatý. To je emoce, která mi v ostatních vysokoškolských spotech chyběla.“ V současnosti se přitom připravuje také anglická verze klipu, jež by měla cílit na zahraniční studenty a turisty.

Fenomén Harlem Shake dobyl i Zbrojnici
O další rozruch na sociálních sítích a na YouTube se tento týden postarali sami studenti, když v úterý zorganizovali tzv. Harlem Shake v prostorách bývalé tereziánské zbrojnice, dnes univerzitní knihovny. Celosvětový fenomén posledních týdnů, založený na třicet vteřin trvajícím zběsilém tanci v co nejšílenějších maskách, přišly podpořit téměř tři stovky studentů. „Videa na Harlem Shake nás zaujala. V Česku jich zatím moc nebylo a na velkých univerzitách teprve ne. Tak nás napadlo, že ho uděláme, protože studenti jsou tu docela akční. Na Facebooku jsme udělali událost, která se docela chytila a přišlo celkem dost lidí,“ uvedl jeden z organizátorů akce Lukáš Novák z přírodovědecké fakulty. Ještě v noci se záznam akce objevil také na YouTube, kde během několika málo hodin dosáhl na 15 000 zhlédnutí. YouTube kanál Univerzity Palackého se přitom může mezi českými vysokými školami pochlubit vůbec největším počtem spotů a reportáží z univerzitního života. Video Harlem Shake Univerzity Palackého si připsalo pořadové číslo 84.

Odkazy na spoty: Olomouc – univerzitní město Harlem Shake Univerzity Palackého https://www.youtube.com/watch?…

Zprávu připravil Ondřej Martínek, oddělení komunikace UP