Univerzita a město spojily síly v jedinečném spotu
Během dvou minut se stihnou v klipu objevit nejen záběry z různých prostor univerzity, ale také z mnoha významných kulturních, společenských a sportovních událostí, které jsou s Olomoucí neodmyslitelně spjaty. Osobitý ráz snímku dává také to, že byl celý natáčen technikou POV (point of view, subjektivní pohled). „Natáčet se začalo v květnu a poslední záběr jsem dotáčel ještě minulý víkend. Bylo to periodické, i když méně intenzivní natáčení. Všechny problémy při natáčení byly v podstatě spojené s helmou, na které byla připevněná zrcadlovka. S ní dostávala například jízda na kole nových rozměrů a stávala se adrenalinovým sportem,“ říká student filmové vědy a autor klipu Marek Partyš.
Nedílnou součástí emotivního spotu je také hudební podklad a mluvené slovo. „Jsem rád, že se podařila licencovat hudba od amerického interpreta Youth Lagoon, i když to spolklo polovinu rozpočtu. Byl jsem ale přesvědčený, že tam svoji dynamikou a náladou padne. Že to je ten případ, kdy funguje harmonie mezi audiem a videem,“ dodává Partyš. Teprve pár týdnů před dokončením klipu se rozhodl navíc spot obohatit o tzv. voiceover, tedy průvodní slovo. „Voiceover zde funguje jako stmelující složka, v podstatě propojuje vizuál a dává klipu další významový kód. A co víc, podařilo se nám pro jeho namluvení přesvědčit jednoho z neobsazovanějších českých herců Kryštofa Hádka, který byl ve výsledku velmi ochotný. Pokud by se ale jednalo o něco více komerčního, tak by to asi tak snadno nešlo,“ zamýšlí se Partyš.
„Olomouc – univerzitní město je spot představující srdce Hané nejen jako ideální turistickou destinaci a místo k životu, ale především jako jedinečné a v podstatě jediné studentské město u nás,“ uvedl Michal Malacka, prorektor Univerzity Palackého. V posledních letech se totiž o Olomouci mluví čím dál častěji jako o české Cambridgi nebo českém Oxfordu, protože vysokoškolští studenti tvoří více než pětinu obyvatel města a univerzita je druhým největším zaměstnavatelem v regionu.
Podle náměstka olomouckého primátora Jana Holpucha je užší propojení města a univerzity nesmírně přínosné pro obě strany. „V naší spolupráci vidím značný potenciál. Na jedné straně představuje kouzelné prostředí našeho města neoddiskutovatelný bonus ke studiu, který může univerzita nabízet svým budoucím studentům. Na druhé straně vytváří akademický prvek a přítomnost studentů stále více zajímavých nabídek atraktivních také pro návštěvníky města a turisty. Ať už jsou to kluby, studentská divadla nebo připravovaná Pevnost poznání, to vše je pro atmosféru Olomouce velmi důležité a cenné. Značku Olomouc – univerzitní město, kterou nový klip propaguje, bychom proto chtěli i my dále budovat, propagovat a rozvíjet jak ku prospěchu Olomouce, tak i její univerzity,“ míní náměstek.
„Díky této spolupráci jsme získali inspirační video pro prezentace například na Slovensku, kde bude možné spolupracovat s Českou centrálou cestovního ruchu, která propaguje Českou republiku doma i ve světě. V nejbližší době hodláme Olomouc jako univerzitní město představit při naší prezentaci v Bratislavě. Nově teď můžeme atraktivní formou lákat nejen turisty na jednorázovou návštěvu města, ale také potenciální studenty k prožití krásných studentských let v srdci Moravy,“ vysvětluje vedoucí oddělení propagace a marketingu olomouckého magistrátu Lucie Kriklová. Své plány má s klipem i univerzita, která jej nyní bude využívat jako své oficiální propagační video. Po téměř třech letech tak nahradí předchozí Partyšův počin Univerzita Palackého se představuje. Ten byl svého času nejsledovanějším videem na českém YouTube a jeho zkrácená verze běžela také v televizi a do konce letošního února je k vidění v multikinech v Olomouci a v Ostravě. „Doufejme, že neméně úspěšný bude i nový klip a pomůže do Olomouce přitáhnout nejen nové studenty, ale také české i zahraniční turisty,“ popřál videu Michal Malacka.
Aktuální přehled studia pro rok 2024/2025:
Nevíte, co studovat? Za 5 minut to zjistíte! Spustit test
Zprávu připravil Ondřej Martínek, oddělení komunikace UP