Nejlepší práce pro home-office: Naučte se programovat či editovat videa

21. 4. 2020 | Stojí za přečtení

práce z domova grafikaHome-office je pojem, který je během aktuální pandemie koronaviru často skloňovaný v médiích. Do budoucna se možná řada profesí přesune do domácího prostředí natrvalo. Prorazit například jako vývojář webu nebo editor videí ale vyžaduje osvojení určitých schopností a dovedností. Naštěstí to jde i zdarma a bez toho, abyste museli docházet na kurzy. Poradíme vám, kde začít i kde hledat uplatnění.

Vývojář webu

Během pandemie koronaviru se spousta živností přesunula do virtuálního světa. Poptávka po šikovných webových vývojářích tak bude nepochybně stoupat. Základním úkolem vývojáře je psát kódy, které určují funkce webu. Konkrétní uplatnění je pak velice široké. Vývojář může pracovat v soukromém sektoru a například spravovat e-shop, ale také ve státní správě, kde může dohlížet na fungování webu ministerstev, či jako fleelancer.

K práci webového vývojáře na základní úrovni jsou zapotřebí dvě věci: počítač s přístupem k internetu a znalost programovacích jazyků. Pokud máte první z nich máte vyhráno. Naučit se programovat a psát kódy můžete totiž on-line a navíc zdarma. Stránky jako Czechitas či Codecademy nabízí desítky on-line kurzů i cvičení, díky kterým si základy osvojíte velmi rychle.

Jako první krok byste se měli naučit základy HTML a CSS. Poté se můžete přesunout k JavaScriptu, a odtud postupovat k dalším programovacím jazykům. Jakmile budete umět kódovat měli byste si svá díla ukládat do portfolia, které pak rozešlete potenciálním zaměstnavatelům. Na webu Codecademy si například můžete tvořit portfolio už během lekcí ukládáním svých prací. HTML si pak můžete procvičovat zdarma ve WordPressu, kde si můžete vytvořit i vlastní web, který pak může sloužit jako vaše portfolio.

Copywriting

Copywriter s vývojářem webu úzce spolupracuje. Jeho úkolem je totiž vytvářet textovou náplň webu jako je představení či slogany firem, popisy produktů či služeb nebo například zajímavých cestovatelských destinací. U typické zakázky zpravidla obdržíte popis toho, co klient potřebuje, včetně tématu, délky a případných klíčových slov. Následně je vaším úkolem text do uzávěrky vypracovat a odeslat

Dobrý copywriter by měl být kreativní a zároveň se orientovat na trhu a ovládat alespoň základy marketingu. Copywriter by měl také umět pracovat s klíčovými slovy a orientovat se v problematice SEO. To znamená umět optimalizovat obsah pro vyhledavače, aby se webové stránky při vyhledávání zobrazovaly na předních příčkách. Procvičovat SEO můžete opět on-line nebo zainvestovat do učebnic.

Copywriting je flexibilní práce a lze ji zvládat i při studiu. Pokud se chcete uplatnit jako copywriter, měli byste mít k dispozici portfolio textů, které můžete potenciálním zákazníkům předložit. Uplatnění můžete najít jak v soukromé, tak i ve státní sféře nebo jako freelancer.

Editor videí

Editor videí má na starosti střih, skladbu či zvuk již natočených videí. Video editor najde uplatnění v médiích, ale poptávají ho i firmy, které chtějí propagovat své služby a produkty on-line. Pokud se chcete stát video editorem, bude třeba trochu zainvestovat a naučit se pracovat s programy jako Adobe Premiere Pro či After Effects, které vyjdou na několik tisíc korun. Základy si ale můžete osvojit v programech, které lze stáhnout zdarma, jako je například OpenShot. Návody a kurzy najdete zdarma na YouTube nebo například na webu udemy.com, kde jsou kurzy včetně cvičení zdarma či zpoplatněné.

Opět platí, že základem je mít silné portfolio. Čím více kvalitních projektů budete mít ve svém portfoliu, tím lepší můžete požadovat finanční ohodnocení. Mnoho editorů začíná například svatebními videi a videi z jiných rodinných akcí a postupně získává víc a víc zkušeností.

Grafický designér

Výhodou práce grafického designera je její rozmanitost. Můžete navrhovat vzhled webových stránek, grafiku na weby, loga zboží, firem, plakáty k filmům, přebaly knih… a mnoho dalšího. Pokud jste úplní začátečníci, začněte s kurzy. Ty opět můžete absolvovat on-line zdarma či za poplatek na udemy.com. Tisíce tutoriálu zdarma pak nabízí YouTube.

Stejně jako video editor budete jako designer muset investovat do softwaru – například Photoshop – a naučit se s ním pracovat. Jako začátečník si ale své dovednosti můžete procvičovat také zdarma třeba v programu Gimp, který má řadu funkcí totožných s Photoshopem.

Pro získání klientů je nezbytné portfolio. Svá díla můžete nahrávat na web, ale třeba i na sociální sítě.

Zdroj:
https://collegeinfogeek.com/
https://www.businessinsider.com/

Další články k tématu