Čím více děti ve škole mluví, tím lepší jsou jejich znalosti
Výzkumníci z Filozofické fakulty Masarykovy univerzity zjišťovali pravdivost tvrzení, že k získání znalostí dětem pomáhá o probírané látce hovořit.
Do výzkumu se zapojilo přes 600 žáků devátých ročníků základních škol. Výzkumníci měřili délky jednotlivých promluv žáků a také to, jak často mladí studenti vznášejí své argumenty. Pomáhala jim s tím speciální mobilní aplikace EduCoM, která výzkumníkům umožňovala snadno sbírat větší množství dat.
Ze závěrů výzkumu vyplývá, že více se naučí ti žáci, kteří navštěvují třídy, kde se více mluví a diskutuje. Je ovšem důležité, aby byl žák v hovoru sám aktivní a aby pouze pasivně nepřihlížel probíhající diskuzi.
Podle Ondřeje Andryse, ústředního školního inspektora, je proto zásadní kombinovat rozdílné metody výuky a snažit se studenty více zapojit a přimět je k aktivitě.
“Učitelé, kteří dokážou své žáky dovést k tomu, aby o probírané látce diskutovali, pozitivně ovlivňují jejich učení,“ uvedla vedoucí výzkumného týmu z Masarykovy univerzity Klára Šeďová.
Aktuální přehled studia pro rok 2024/2025:
Nevíte, co studovat? Za 5 minut to zjistíte! Spustit test
Zdroj: muni.cz
Další články k tématu
Zelenější a chytřejší. Univerzity rozjíždí projekt na proměnu kraje
Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava a Ostravská univerzita společně s dalšími partnery rozjeli ambiciózní projekt REFRESH. Vyjde na 2,5 miliardy korun a má za cíl proměnit Moravskoslezský kraj k lepšímu. V budoucnu by se měl region stát ekologičtějším i chytřejším. Projekt je založený na konceptu vzájemně provázaných tzv. živých laboratoří, ve kterých se provádí výzkum v […]
číst více