Čím více děti ve škole mluví, tím lepší jsou jejich znalosti

15. 8. 2019 | Aktuality

děti a mluveníVýzkumníci z Filozofické fakulty Masarykovy univerzity zjišťovali pravdivost tvrzení, že k získání znalostí dětem pomáhá o probírané látce hovořit.

Do výzkumu se zapojilo přes 600 žáků devátých ročníků základních škol. Výzkumníci měřili délky jednotlivých promluv žáků a také to, jak často mladí studenti vznášejí své argumenty. Pomáhala jim s tím speciální mobilní aplikace EduCoM, která výzkumníkům umožňovala snadno sbírat větší množství dat.

Ze závěrů výzkumu vyplývá, že více se naučí ti žáci, kteří navštěvují třídy, kde se více mluví a diskutuje. Je ovšem důležité, aby byl žák v hovoru sám aktivní a aby pouze pasivně nepřihlížel probíhající diskuzi.

Podle Ondřeje Andryse, ústředního školního inspektora, je proto zásadní kombinovat rozdílné metody výuky a snažit se studenty více zapojit a přimět je k aktivitě.

“Učitelé, kteří dokážou své žáky dovést k tomu, aby o probírané látce diskutovali, pozitivně ovlivňují jejich učení,“ uvedla vedoucí výzkumného týmu z Masarykovy univerzity Klára Šeďová.

Zdroj: muni.cz

Další články k tématu

Zelenější a chytřejší. Univerzity rozjíždí projekt na proměnu kraje

Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava a Ostravská univerzita společně s dalšími partnery rozjeli ambiciózní projekt REFRESH. Vyjde na 2,5 miliardy korun a má za cíl proměnit Moravskoslezský kraj k lepšímu. V budoucnu by se měl region stát ekologičtějším i chytřejším. Projekt je založený na konceptu vzájemně provázaných tzv. živých laboratoří, ve kterých se provádí výzkum v […]

číst více