Zájem o titul MBA v Česku roste. Zvolte kvalitní školu s dobrým zázemím

11. 6. 2015 | PR články

Profesní vzdělávání a titul Master of Business Administration (MBA) jsou v tuzemsku stále populárnější. V České republice přitom dnes nabízí MBA studium téměř čtyřicet vzdělávacích institucí a vybírat lze ze stovek studijních programů. Protože je studium zpoplatněné, řada uchazečů důsledně porovnává kvalitu i prestiž jednotlivých škol. Jen tak se jim totiž investice do profesního vzdělání vyplatí a vrátí, například v podobě kariérního postupu, vyššího platu, získání obchodních kontaktů a nových příležitostí.

Mezi základní poznávací znaky prestižní MBA školy patří kvalitní lektorský tým, nabídka vzdělávacích programů, reference absolventů a v neposlední řadě vyučovací prostory nebo například rozsah a kvalita webové prezentace, která uchazeči o studium zodpoví všechny důležité otázky. „Kvalita vzdělávací instituce by měla být v první řadě posuzována podle kvality lektorského týmu, od kterého se odvíjí úroveň vzdělávacího procesu na dané škole. Lektory si pečlivě vybíráme dle mnoha kritérií, neboť se snažíme získat vždy špičku z daného oboru. Lektor musí mít nejen mnohaleté zkušenosti z praxe, ale musí být i skvělým tutorem, aby dokázal své znalosti a zkušenosti dále předávat,“ vysvětluje Ivo Ducheček, ředitel Business Institutu, největší MBA školy v ČR. Kromě lektorského týmu je ukazatelem prestiže školy i reference jejich absolventů. Čím více osobních referencí naleznete, tím si můžete být kvalitou i úrovní školy jisti. Nikdo dnes nedá v „šanc“ své jméno, tím spíše, pokud by se školou nebyl spokojený. Nejen osobní zkušenosti absolventů školy, ale i spolupráce s velkými firmami je měřítkem úspěšnosti dané školy. Právě velké firmy mnohdy hradí svým zaměstnancům studium z firemních zdrojů a projevují tak škole důvěru. 

Kvalitní MBA škola uchazečům také přehledně prezentuje plán studia, představí lektory a vysvětlí průběh výuky. Většina MBA škol dnes nabízí dálkové studium, které by mělo být podpořeno pravidelnou výukou s lektory, dobře přístupnou literaturou a odborně sestavenými studijními materiály. „V Business Institutu mají studenti pravidelné setkání s lektory, kde si studenti osvojují danou problematiku na reálných příkladech a modelových situacích z praxe. Bez těchto setkání by studium postrádalo význam. Nad rámec těchto setkání mohou studenti řešit své dotazy na osobních konzultacích, skrze virtuální učebnu nebo studentskou sekci. Existuje tak dostatek prostoru pro interakci mezi lektorem a studentem. Při samostudiu mají naši studenti k dispozici knihovnu, která dnes čítá přes několik tisíc knižních titulů.“ doplňuje Ducheček. Ze zkušenosti Business Institutu také vyplývá, že by kapacita studijních programů měla být omezena na maximálně 15 studentů, aby k nim lektor mohl přistupovat individuálně a věnoval jejich profesnímu růstu dostatek času. 

Kromě studia by dobrá škola měla nabídnout víc než jen vzdělání. Proto Business Institut pro své studenty i absolventy pořádá zajímavé akce, na kterých se mohou setkat se zajímavými osobnostmi a navázat nové kontakty. Samozřejmostí jsou i společenské akce pro absolventy a lektory, které jsou u studentů velmi oblíbené. „Součástí studia MBA by měl být nejen profesní a osobní rozvoj, ale i networking a získání nových přátel,“ uzavírá Ducheček.

Další články k tématu